kashiceramic_logo_psd2

09128366359

ارزیابی فرصت ها و تهدید ها عوامل خارجی EFE
ردیف توضیحات درصد وزن نهایی وضعیت ما امتیاز وزنی
O1 نامگذاری امسال به نام جهش  تولید و کم شدن  بروکراسی اداری. ۲۰ ۰.۰۱۲ ۳ ۰.۰۴
O2 رونق ساخت و ساز در کشور های همسایه مثل عراق و سوریه و ازبکستان و ترکمنستان ۸۰ ۰.۰۴۹ ۴ ۰.۲۰
O3 رایزنی سیاسی با همسایگان خارجی که در نهایت منجر به تامین اتاق بازرگانی ایران – عراق ؛ایران – قطر؛ ایران -سوریه و ایران و تاجیکستان شده است. ۸۰ ۰.۰۴۹ ۴ ۰.۲۰
O4 جایگاه سیاسی و امنیتی و اقتصادی ایران به عنوان خواستگاه جبهه مقاومت بهترین فرصت رایزنی و صادرات کاشی و سرامیک به کشور های دوست و همسایه ایجاد نموده است . ۸۰ ۰.۰۴۹ ۳ ۰.۱۵
O5 شروع فروپاشی و اضمحلال درونی آمریکای مستکبر بهترین فرصت برای صادرات محصولات کاشی و سرامیک ایران به عنوان قدرت نوظهور را ایجاد کرده است . ۶۰ ۰.۰۳۷ ۴ ۰.۱۵
O6 اعتبار سیاسی و اجتماعی بازرگانان و تاجران یزدی در کشور و جهان ۵۰ ۰.۰۳۰ ۳ ۰.۰۹
O7 جنگ ها و خرابی های منطقه و بالا رفتن نیاز به کاشی و سرامیک در کشور های منطقه ۴۰ ۰.۰۲۴ ۴ ۰.۱۰
O8 افزایش نرخ دلار منجر به افزایش صادرات ۸۰ ۰.۰۵۱ ۴ ۰.۲۱
O9 رشد بازار و رشد تقاضای اقتصادی محصولات ایرانی ۴۰ ۰.۰۲۶ ۳ ۰.۰۸
O10 موقعیت ممتاز اقتصادی و جغرافیایی و ترانزیتی ایران بهترین فرصت است ۹۰ ۰.۰۵۸ ۴ ۰.۲۳
O11 موقعیت ممتاز اقتصادی و جغرافیایی و ترانزیتی شهر یزد در مرکزیت ایران ۹۰ ۰.۰۵۸ ۳ ۰.۱۷
O12 دسترسی آسان به منابع و معادن مواد اولیه در سطح کشور و در استان یزد ۹۰ ۰.۰۵۸ ۴ ۰.۲۳
O13 اصالت معماری هنری یزد و اثر آن روی طراحی های سرامیک ۸۰ ۰.۰۴۷ ۴ ۰.۱۹
O14 اتکا به فرهنگ غنی و اصالت فرهنگی مردم استان یزد ۸۰ ۰.۰۴۷ ۳ ۰.۱۴
O15 فضای حاکم دینی و صداقت در کاسبان یزدی به عنوان حسنیه ایران ۹۰ ۰.۰۵۲ ۴ ۰.۲۱
O16 فضای گردشگری و امکانات تفریحی شهر یزد برای جلب نیروهای مهاجر و متخصص ۹۰ ۰.۰۵۲ ۳ ۰.۱۶
O17 امکانات بهداشتی و آموزشی خوب برای جذب نیروهای متخصص مهاجر ۹۰ ۰.۰۵۲ ۴ ۰.۲۱
O18 حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان ۸۰ ۰.۰۳۵ ۴ ۰.۱۴
O19 زیر ساخت های خوب فناوری از جمله فن آوری اینترنت در کشور و استان ۷۰ ۰.۰۳۱ ۳ ۰.۰۹
O20 وجود مراکز علمی پیشرفته در استان یزد و وضعیت خوب آموزشی ۶۰ ۰.۰۲۶ ۴ ۰.۱۱
O21 ارتباط دایم و موثر قشر دانشجو و تحصیلکرده و دانشگاهی با صنعت سرامیک در پارک های علمی فن آوری یزد ۹۰ ۰.۰۳۹ ۳ ۰.۱۲
O22 حمایت از شرکت های دانش بنیان و معرفی سبد کالاهای دانش بنیان در حوزه صنعت ملزومات ساختمانی ۹۰ ۰.۰۳۹ ۴ ۰.۱۶
O23 قانون حمایت از کارخانه داران و تولید کنندگان و تخصیص ارز نیمایی ۹۰ ۰.۰۳۹ ۴ ۰.۱۶
O24 قانون منع واردات محصولاتی که در کشور تولید می‌شوند. ۹۰ ۰.۰۳۹ ۳ ۰.۱۲
امتیاز کل فرصت ها ۳.۶۲
ارزیابی  تهدید ها
ردیف توضیحات درصد وزن وضعیت ما امتیاز وزنی
T1 تحریم های سیاسی و به هم خوردن روابط بین المللی کشور ۸۰ ۰.۰۶ ۱ ۰.۰۶
T2 روی کار امدن دولتی که از نظر سیاسی صرفا نگاهش به بیرون از کشور باشد . ۹۰ ۰.۰۷ ۲ ۰.۱۳
T3 اختلافات حزبی و جناحی داخلی و بر هم خوردن امنیت داخلب کشور ۷۰ ۰.۰۵ ۲ ۰.۱۰
T4 وضعیت انتشار ویروس کرونا در جهان و تعطیلی مناسبات سیاسی و تجاری ۴۰ ۰.۰۳ ۲ ۰.۰۶
T5 ظهور پدیده افکار سلفی و داعش در منطقه و حمایت بعضی از دولت ها از این گروها ۶۰ ۰.۰۴ ۱ ۰.۰۴
T6 تحریم های بانکی و اقصادی ۸۰ ۰.۰۳ ۲ ۰.۰۷
T7 تورم و بالا رفتن قیمت مواد اولیه ۹۰ ۰.۰۴ ۲ ۰.۰۸
T8 کاهش ارزش پول ملی ۷۰ ۰.۰۳ ۲ ۰.۰۶
T9 تغییر مدام قوانین صادرات و واردات و گمرکی ۴۰ ۰.۰۲ ۱ ۰.۰۲
T10 قوانین مالیاتی دست و پا گیر ۶۰ ۰.۰۳ ۲ ۰.۰۵
T11 کاهش قدرت خرید مردم ۸۰ ۰.۰۳ ۲ ۰.۰۷
T12 فشار اقتصادی حاصل از سو مدیریت دولتی ۹۰ ۰.۰۴ ۲ ۰.۰۸
T13 اغتشاشات  مردمی حاصل از گرانی و تورم های اقتصادی ۷۰ ۰.۰۳ ۱ ۰.۰۳
T14 تبعات اجتماعی حاصل از بیکاری ۴۰ ۰.۰۳ ۲ ۰.۰۶
T15 تهاجم فرهنگی ۶۰ ۰.۰۴ ۲ ۰.۰۹
T16 افزایش آمار طلاق و خود کوشی و سرقت ۸۰ ۰.۰۶ ۲ ۰.۱۲
T17 بالا رفتن آمار اعتیاد و فقر به علت حضور افراد مهاجر در شهرهای صنعتی از جمله یزد ۹۰ ۰.۰۷ ۱ ۰.۰۷
T18 کمبود آب و مشکلات زیست محیطی مربوطه ۷۰ ۰.۰۵ ۲ ۰.۱۰
T19 عدم دستیابی به تکنولوژی روز دنیا به علت تحریم ۴۰ ۰.۰۴ ۲ ۰.۰۸
T20 عدم امکان حضور شرکت های تولید کننده تکنولوژی در ایران ۶۰ ۰.۰۶ ۲ ۰.۱۲
T21 عدم دسترسی و ارتباط فنی با دانشگاههای مطرح دنیا ۵۰ ۰.۰۵ ۱ ۰.۰۵
T22 تحریم های در حوزه تکنولوژی فوق پیشرفته و بالا رفتن هزینه تعمیرات و نگهداری ۶۰ ۰.۰۶ ۲ ۰.۱۲
T23 عدم پشتیبانی شرکت های صاحب صنعتی تکنولوژی های مدرن ۴۰ ۰.۰۴ ۲ ۰.۰۸
امتیاز کل تهدید ها ۱.۶۷
امتیاز نهایی تهدید ها و فرصت ها ۲.۶۵

 

 

 

 

IFE   ماتریس ارزیابی عوامل داخلی  
ردیف توضیحات درصد وزن نهایی وضعیت ما امتیاز وزنی  
قوت۱ وضعیت مناسب نقدینگی شرکت ۲۰ ۰.۰۱۲ ۳ ۰.۰۴  
قوت۲ اعتبار بالای برند شرکت ۸۰ ۰.۰۴۹ ۳ ۰.۱۵  
قوت۳ انبار بزرگ ۸۰ ۰.۰۴۹ ۴ ۰.۲۰  
قوت۴ تجهیزات مناسب حمل و نقل محصولات ۸۰ ۰.۰۴۹ ۴ ۰.۲۰  
قوت۵ مرکزیت دفتر اصلی شرکت در شهر یزد ۶۰ ۰.۰۳۷ ۳ ۰.۱۱  
قوت۶ وجود دفتر تهران ۵۰ ۰.۰۳۰ ۴ ۰.۱۲  
قوت۷ وجود دفتر دبی برای تسهیل صادرات ۴۰ ۰.۰۲۴ ۳ ۰.۰۷  
قوت۸ اعتبار بانکی مناسب جهت اخذ وام ۲۰ ۰.۰۱۶ ۴ ۰.۰۶  
قوت۹ مدیریت متعهد ۸۰ ۰.۰۶۳ ۳ ۰.۱۹  
قوت۱۰ کارمندان سخت کوش و مستعد ۸۰ ۰.۰۶۳ ۴ ۰.۲۵  
قوت۱۱ امکانات نرم افزاری مناسب از قبیل سایت فروش اینترنتی ۸۰ ۰.۰۶۳ ۳ ۰.۱۹  
قوت۱۲ ارتباط موثر با کارخانجات جهت خرید و نمایندگی ۶۰ ۰.۰۴۷ ۴ ۰.۱۹  
قوت۱۳ مشتریان وفادار ۵۰ ۰.۰۴۳ ۴ ۰.۱۷  
قوت۱۴ آشنایی با بازار صادرات منطقه ۴۰ ۰.۰۳۴ ۳ ۰.۱۰  
قوت۱۵ امکانات ترانزیتی مناسب برای شرکت و حمل محصول ۹۰ ۰.۰۷۸ ۴ ۰.۳۱  
قوت۱۶ بدهی های بسیار پایین شرکت ۹۰ ۰.۰۷۸ ۳ ۰.۲۳  
قوت۱۷ سهام های ارزنده شرکت در کارخانجات مصالح ساختمانی متعدد ۲۰ ۰.۰۱۷ ۴ ۰.۰۷  
قوت۱۸ سرعت عمل بالای کار ۸۰ ۰.۰۴۲ ۴ ۰.۱۷  
قوت۱۹ امکان برند سازی و فروش طرح های اختصاصی شرکت ۸۰ ۰.۰۴۲ ۳ ۰.۱۳  
قوت۲۰ امکانات آموزشی مناسب کارمندان ۸۰ ۰.۰۴۲ ۴ ۰.۱۷  
قوت۲۱ امکانات رفاهی مناسب کارمندان ۶۰ ۰.۰۳۱ ۳ ۰.۰۹  
قوت۲۲ سیستم انگیزشی مناسب برای شرکت ۵۰ ۰.۰۲۶ ۴ ۰.۱۰  
قوت۲۳ سیستم اندازه گیری رضایت مندی مشتری ۴۰ ۰.۰۲۱ ۴ ۰.۰۸  
قوت۲۴ پویایی و سرعت عمل مناسب جهت تطبیق با بازار ۹۰ ۰.۰۴۷ ۳ ۰.۱۴  
امتیاز ۳.۵۲  
ارزیابی  ضعف ها IFE  
ردیف توضیحات درصد وزن وضعیت ما امتیاز وزنی
ضعف ۱ تعداد بالای کارمندان زن ۸۰ ۰.۱۶ ۱ ۰.۱۶
ضعف ۲ امکان استعفای کارمندان کلیدی ۹۰ ۰.۱۸ ۲ ۰.۳۵
ضعف ۳ اعتماد مشتریان بیشتر به کارمندان تا برند شرکت ۷۰ ۰.۱۴ ۲ ۰.۲۷
ضعف ۴ امکان لو رفتن لیست مشتریان در داخل شرکت ۴۰ ۰.۰۸ ۳ ۰.۲۴
ضعف ۵ سیستم امنیتی ضعیف اطلاعاتی مشتریان ۶۰ ۰.۱۲ ۴ ۰.۴۷
ضعف ۶ عدم هماهنگی میان دفاتر داخل ایران و خارج ۸۰ ۰.۱۶ ۴ ۰.۶۳
ضعف ۷ نداشتن سیستم یکپارچه قیمت گذاری ۹۰ ۰.۱۸ ۳ ۰.۵۳
امتیاز ۲.۴۹
امتیاز کل ۳.۰۱
kashiceramic_logo_psd2