kashiceramic_logo_psd2
ارزیابی فرصت ها و تهدید ها عوامل خارجی EFE
ردیف توضیحات درصد وزن نهایی وضعیت ما امتیاز وزنی
O1 نامگذاری امسال به نام جهش  تولید و کم شدن  بروکراسی اداری. 20 0.012 3 0.04
O2 رونق ساخت و ساز در کشور های همسایه مثل عراق و سوریه و ازبکستان و ترکمنستان 80 0.049 4 0.20
O3 رایزنی سیاسی با همسایگان خارجی که در نهایت منجر به تامین اتاق بازرگانی ایران – عراق ؛ایران – قطر؛ ایران -سوریه و ایران و تاجیکستان شده است. 80 0.049 4 0.20
O4 جایگاه سیاسی و امنیتی و اقتصادی ایران به عنوان خواستگاه جبهه مقاومت بهترین فرصت رایزنی و صادرات کاشی و سرامیک به کشور های دوست و همسایه ایجاد نموده است . 80 0.049 3 0.15
O5 شروع فروپاشی و اضمحلال درونی آمریکای مستکبر بهترین فرصت برای صادرات محصولات کاشی و سرامیک ایران به عنوان قدرت نوظهور را ایجاد کرده است . 60 0.037 4 0.15
O6 اعتبار سیاسی و اجتماعی بازرگانان و تاجران یزدی در کشور و جهان 50 0.030 3 0.09
O7 جنگ ها و خرابی های منطقه و بالا رفتن نیاز به کاشی و سرامیک در کشور های منطقه 40 0.024 4 0.10
O8 افزایش نرخ دلار منجر به افزایش صادرات 80 0.051 4 0.21
O9 رشد بازار و رشد تقاضای اقتصادی محصولات ایرانی 40 0.026 3 0.08
O10 موقعیت ممتاز اقتصادی و جغرافیایی و ترانزیتی ایران بهترین فرصت است 90 0.058 4 0.23
O11 موقعیت ممتاز اقتصادی و جغرافیایی و ترانزیتی شهر یزد در مرکزیت ایران 90 0.058 3 0.17
O12 دسترسی آسان به منابع و معادن مواد اولیه در سطح کشور و در استان یزد 90 0.058 4 0.23
O13 اصالت معماری هنری یزد و اثر آن روی طراحی های سرامیک 80 0.047 4 0.19
O14 اتکا به فرهنگ غنی و اصالت فرهنگی مردم استان یزد 80 0.047 3 0.14
O15 فضای حاکم دینی و صداقت در کاسبان یزدی به عنوان حسنیه ایران 90 0.052 4 0.21
O16 فضای گردشگری و امکانات تفریحی شهر یزد برای جلب نیروهای مهاجر و متخصص 90 0.052 3 0.16
O17 امکانات بهداشتی و آموزشی خوب برای جذب نیروهای متخصص مهاجر 90 0.052 4 0.21
O18 حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان 80 0.035 4 0.14
O19 زیر ساخت های خوب فناوری از جمله فن آوری اینترنت در کشور و استان 70 0.031 3 0.09
O20 وجود مراکز علمی پیشرفته در استان یزد و وضعیت خوب آموزشی 60 0.026 4 0.11
O21 ارتباط دایم و موثر قشر دانشجو و تحصیلکرده و دانشگاهی با صنعت سرامیک در پارک های علمی فن آوری یزد 90 0.039 3 0.12
O22 حمایت از شرکت های دانش بنیان و معرفی سبد کالاهای دانش بنیان در حوزه صنعت ملزومات ساختمانی 90 0.039 4 0.16
O23 قانون حمایت از کارخانه داران و تولید کنندگان و تخصیص ارز نیمایی 90 0.039 4 0.16
O24 قانون منع واردات محصولاتی که در کشور تولید می‌شوند. 90 0.039 3 0.12
امتیاز کل فرصت ها 3.62
ارزیابی  تهدید ها
ردیف توضیحات درصد وزن وضعیت ما امتیاز وزنی
T1 تحریم های سیاسی و به هم خوردن روابط بین المللی کشور 80 0.06 1 0.06
T2 روی کار امدن دولتی که از نظر سیاسی صرفا نگاهش به بیرون از کشور باشد . 90 0.07 2 0.13
T3 اختلافات حزبی و جناحی داخلی و بر هم خوردن امنیت داخلب کشور 70 0.05 2 0.10
T4 وضعیت انتشار ویروس کرونا در جهان و تعطیلی مناسبات سیاسی و تجاری 40 0.03 2 0.06
T5 ظهور پدیده افکار سلفی و داعش در منطقه و حمایت بعضی از دولت ها از این گروها 60 0.04 1 0.04
T6 تحریم های بانکی و اقصادی 80 0.03 2 0.07
T7 تورم و بالا رفتن قیمت مواد اولیه 90 0.04 2 0.08
T8 کاهش ارزش پول ملی 70 0.03 2 0.06
T9 تغییر مدام قوانین صادرات و واردات و گمرکی 40 0.02 1 0.02
T10 قوانین مالیاتی دست و پا گیر 60 0.03 2 0.05
T11 کاهش قدرت خرید مردم 80 0.03 2 0.07
T12 فشار اقتصادی حاصل از سو مدیریت دولتی 90 0.04 2 0.08
T13 اغتشاشات  مردمی حاصل از گرانی و تورم های اقتصادی 70 0.03 1 0.03
T14 تبعات اجتماعی حاصل از بیکاری 40 0.03 2 0.06
T15 تهاجم فرهنگی 60 0.04 2 0.09
T16 افزایش آمار طلاق و خود کوشی و سرقت 80 0.06 2 0.12
T17 بالا رفتن آمار اعتیاد و فقر به علت حضور افراد مهاجر در شهرهای صنعتی از جمله یزد 90 0.07 1 0.07
T18 کمبود آب و مشکلات زیست محیطی مربوطه 70 0.05 2 0.10
T19 عدم دستیابی به تکنولوژی روز دنیا به علت تحریم 40 0.04 2 0.08
T20 عدم امکان حضور شرکت های تولید کننده تکنولوژی در ایران 60 0.06 2 0.12
T21 عدم دسترسی و ارتباط فنی با دانشگاههای مطرح دنیا 50 0.05 1 0.05
T22 تحریم های در حوزه تکنولوژی فوق پیشرفته و بالا رفتن هزینه تعمیرات و نگهداری 60 0.06 2 0.12
T23 عدم پشتیبانی شرکت های صاحب صنعتی تکنولوژی های مدرن 40 0.04 2 0.08
امتیاز کل تهدید ها 1.67
امتیاز نهایی تهدید ها و فرصت ها 2.65

 

 

 

 

IFE   ماتریس ارزیابی عوامل داخلی  
ردیف توضیحات درصد وزن نهایی وضعیت ما امتیاز وزنی  
قوت1 وضعیت مناسب نقدینگی شرکت 20 0.012 3 0.04  
قوت2 اعتبار بالای برند شرکت 80 0.049 3 0.15  
قوت3 انبار بزرگ 80 0.049 4 0.20  
قوت4 تجهیزات مناسب حمل و نقل محصولات 80 0.049 4 0.20  
قوت5 مرکزیت دفتر اصلی شرکت در شهر یزد 60 0.037 3 0.11  
قوت6 وجود دفتر تهران 50 0.030 4 0.12  
قوت7 وجود دفتر دبی برای تسهیل صادرات 40 0.024 3 0.07  
قوت8 اعتبار بانکی مناسب جهت اخذ وام 20 0.016 4 0.06  
قوت9 مدیریت متعهد 80 0.063 3 0.19  
قوت10 کارمندان سخت کوش و مستعد 80 0.063 4 0.25  
قوت11 امکانات نرم افزاری مناسب از قبیل سایت فروش اینترنتی 80 0.063 3 0.19  
قوت12 ارتباط موثر با کارخانجات جهت خرید و نمایندگی 60 0.047 4 0.19  
قوت13 مشتریان وفادار 50 0.043 4 0.17  
قوت14 آشنایی با بازار صادرات منطقه 40 0.034 3 0.10  
قوت15 امکانات ترانزیتی مناسب برای شرکت و حمل محصول 90 0.078 4 0.31  
قوت16 بدهی های بسیار پایین شرکت 90 0.078 3 0.23  
قوت17 سهام های ارزنده شرکت در کارخانجات مصالح ساختمانی متعدد 20 0.017 4 0.07  
قوت18 سرعت عمل بالای کار 80 0.042 4 0.17  
قوت19 امکان برند سازی و فروش طرح های اختصاصی شرکت 80 0.042 3 0.13  
قوت20 امکانات آموزشی مناسب کارمندان 80 0.042 4 0.17  
قوت21 امکانات رفاهی مناسب کارمندان 60 0.031 3 0.09  
قوت22 سیستم انگیزشی مناسب برای شرکت 50 0.026 4 0.10  
قوت23 سیستم اندازه گیری رضایت مندی مشتری 40 0.021 4 0.08  
قوت24 پویایی و سرعت عمل مناسب جهت تطبیق با بازار 90 0.047 3 0.14  
امتیاز 3.52  
ارزیابی  ضعف ها IFE  
ردیف توضیحات درصد وزن وضعیت ما امتیاز وزنی
ضعف 1 تعداد بالای کارمندان زن 80 0.16 1 0.16
ضعف 2 امکان استعفای کارمندان کلیدی 90 0.18 2 0.35
ضعف 3 اعتماد مشتریان بیشتر به کارمندان تا برند شرکت 70 0.14 2 0.27
ضعف 4 امکان لو رفتن لیست مشتریان در داخل شرکت 40 0.08 3 0.24
ضعف 5 سیستم امنیتی ضعیف اطلاعاتی مشتریان 60 0.12 4 0.47
ضعف 6 عدم هماهنگی میان دفاتر داخل ایران و خارج 80 0.16 4 0.63
ضعف 7 نداشتن سیستم یکپارچه قیمت گذاری 90 0.18 3 0.53
امتیاز 2.49
امتیاز کل 3.01